Organisaties met aandacht: dit bedoel ik daarmee
07 April 2022
ondernemers met aandacht

Op mijn website, in social posts en ouderwets in een gesprek zeg ik het vaak: ik schrijf voor bedrijven met aandacht voor mens, milieu of maatschappij. En het liefste alle drie. Daarmee bedoel ik niet alleen ondernemers die een maatschappelijke missie hebben. Ik leg het graag even uit. 

Hoezo ‘aandacht voor’?

Met ‘aandacht voor mens, milieu en maatschappij’ bedoel ik ondernemers die weten dat ze niet alleen op de planeet zijn. Bedrijven die een winstoogmerk hebben en willen groeien, maar daarnaast proberen hun steentje bij te dragen. Bedrijven waar ruimte is voor menselijkheid. Sympathieke merken, mensen en organisaties. Kortom: je maakt winst, maar niet ten koste van alles.

Welke organisaties zijn dat?

Die aandacht voor de wereld ziet er bij elk bedrijf anders uit. Misschien doet een organisatie er alles aan om duurzaam te werken op kantoor. Of stimuleert een ondernemer zijn medewerkers om gezonder te leven. Een ander zal misschien diversiteit op de werkvloer najagen.

Ik schrijf nu al met plezier voor organisaties die op hun eigen manier proberen de wereld mooier te maken. Zo is een van mijn langstlopende opdrachten voor een bedrijf dat werkt met blind hiring, oftewel het weglaten van persoonlijke gegevens in de behandeling van sollicitaties. Een andere klant zet zich op allerlei manieren in voor het verminderen van de plastic soup.

Waarom is dat zo belangrijk dan?

Het is niet mijn bedoeling om je te guilt trippen als je nog niet met deze thema’s bezig bent. Succes hebben als ondernemer is je prioriteit. En ook gewoon hartstikke lekker. Maar weten dat de wereld het goed heeft, is dat ook. Als je daarvoor een klein stukje winst moet inleveren, wat kan het dan voor kwaad? We hebben een verantwoordelijkheid naar de planeet en elkaar toe. En iets doen om bij te dragen is makkelijker dan je denkt.

Hoewel steeds meer grote en kleine bedrijven zich inzetten voor onder andere thema’s als duurzaamheid en diversiteit, is het nog lang niet de norm. En dat zou het wel moeten zijn. Ik hoop als tekstschrijver de bedrijven die wél sympathiek ondernemen naar de voorgrond te duwen. Ik wil namelijk dat die organisaties gezien worden. Want goed voorbeeld doet goed volgen. Zo veranderen we samen de norm.

Val op met de juiste woorden

Heb je het idee dat je eigenlijk al veel doet om je steentje bij te dragen en wil je daar meer over communiceren? Als tekstschrijver help ik organisaties die eigenlijk uitblinken, maar moeite hebben met hun presentatie. Vul je het contactformulier op mijn website in. Ik vertel je hoe het juiste verhaal het verschil maakt.

Recente artikelen

Middel 23

Tekstschijver voor ondernemers

Ik ben Brechtje: tekstschrijver, verhalenverteller en geek. In 2020 richtte ik mijn bedrijf Brecht Tekst & Media op. Nu help ik ondernemers aan sterke commerciële teksten voor op het wereldwijde web. En ik werk als freelance journalist voor webredacties. 


Benieuwd of ik jou kan helpen met je tekstprobleem? Neem contact met me op en we bellen snel! 

Social Media

Categorieën

Benieuwd wat ik voor jou
kan doen?

Laat van je horen! Van webteksten en blogs tot whitepapers en interviews: ik help je graag. Vul het formulier in, dan neem ik snel contact met je op.